parsa co logo

شرکت خدمات فنی و تاسیسات ساختمانی پارسا
 

فاجعه فاضلاب هنگام پر شدن مکرر و پیاپی چاه پس از تخلیه

این مورد را ارزیابی کنید
(70 رای‌ها)
فاجعه فاضلاب در منطقه زیر تل یاسوج

فاجعه فاضلاب در منطقه زیر تل یاسوج

بی توجهی آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد

فاجعه فاضلاب در منطقه زیر تل یاسوج و پر شدن مکرر چاه فاضلاب

نبود شبکه جمع آوری فاضلاب در منطقه زیر تل یاسوج موجب پرشدن چاه های فاضلاب، بوی نامطبوع و ورود حشرات موزی به خانه های مردم شده و اعتراض گسترده مردمی را نسبت به بی توجهی شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد به دنبال داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، جمع آوری فاضلاب شهری و انتقال آن به تصفیه خانه از جمله راهکارهای مهم برای جلوگیری ازآلوده شدن منابع آب های زیر زمینی به وسیله چاه های خانگی است و در شرایط فعلی که استان کهگیلویه و بویراحمد و یاسوج با کمبود منابع آبی مواجه است می تواند در آینده‌ای نزدیک منابع آبی این شهر را با یک چالش اساسی روبه رو کند.

جلوگیری از مشکلات زیست محیطی و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده فاضلاب از دیگر مزایای شبکه فاضلاب شهری است که می تواند ضرورت راه اندازی آن در مناطق شهری را بیش از پیش نمایان سازد.

فاجعه فاضلاب در منطقه زیر تل یاسوج

هرچند شرکت‌های آب و فاضلاب بر اساس قانون موظف هستند نسبت به جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهری اقدام کنند و این موضوع نیزدر ماده یک قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب به صراحت تأکید شده است ولی در منطقه زیرتل شهر یاسوج از فرعی سه تا فرعی هشت تاکنون کار شبکه گذاری انجام نشده و شهروندان این منطقه به شدت از این وضعیت ناراضی و نگران هستند.

ن. خ. از ساکنان زیرتل یاسوج در گفت و گو با این پایگاه خبری نبود شبکه جمع آوری فاضلاب در این منطقه با وجود نزدیکی از محل تصفیه خانه را معضلی اساسی دانست و گفت: نبود شبکه جمع آوری فاضلاب موجب شده تا چاه های خانگی در این منطقه به سرعت پر شود و برای تخلیه آن نیز مردم هزینه های زیادی را بپردازند.

وی با اشاره به اینکه چاه های فاضلاب خانه ها در این نقطه از شهر یاسوج ماهیانه دوبار تخلیه می شود، افزود:خروج حشرات موزی و خطرناک از چاه های فاضلاب و بوی بد ناشی از تخلیه نیز موجب آزار و اذیت مردم شده است.

این شهروند یاسوجی با بیان اینکه پیش از این تانکرهای تخلیه چاه فاضلاب محموله خود را در تصفیه خانه منطقه بلکو خالی می کردند، گفت:مرکز بهداشت از فعالیت تانکر های تخلیه چاه در مناطقی که از شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردارند جلوگیری می کند و با توجه به اینکه در منطقه زیرتل چنین شبکه ای وجود ندارد چاه ها به تدریج پرو مشکلات عدیده ای را برای شهروندان به وجود آورده است.

فاجعه فاضلاب در منطقه زیر تل یاسوج

وی عنوان کرد: افراد مستاجری که در خانه های این نقطه از شهر ساکن شده اند به دلیل نبود شبکه جمع آوری فاضلاب مجبور به جا بجایی شده اند.

خ در پاسخ به سوال خبرنگار صبح زاگرس مبنی بر اینکه آیا تاکنون برای حل مشکل خود به شرکت اب وفاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کرده اید، گفت: تاکنون چندین بار مراجعه شده است ولی مسئولان این شرکت نبود اعتبار را عامل اجرایی نشدن طرح شبکه جمع اوری فاضلاب در این منطقه عنوان می کنند.

وی بیان کرد: در صورتی که این مشکل از سوی شرکت آبفای شهری استان برطرف نشود مجبوریم با استفاده از پمپاژ چاه های فاضلاب را تخلیه و در کانال های شهر روانه کنیم.

محمد قاسم زاده نیز از اجرا نشدن طرح شبکه جمع آوری فاضلاب در منطقه زیرتل یاسوج به شدت گلایه کرد و گفت: با وجود مراجعه مکرر به شرکت آب و فاضلاب شهری بویراحمد تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

وی خواستار توجه جدی مسئولان امر به بحث جمع آوری فاضلاب شهری در این نقطه از شهر یاسوج شد.

مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتبارات این شرکت برای اجرای طرح های عمرانی جوابگو نیست، گفت: امسال و تاکنون اعتباری برای اجرای طرح های جمع آوری فاضلاب به این شرکت اختصاص داده نشده است.

نگهدار معادیجوافزود: بسیاری از شرکت های پیمانکاری که کار اجرای طرح شبکه جمع آوری فاضلاب را برعهده داشتند به دلایل مالی تعطیل شده است.

وی درخصوص نبود شبکه جمع آوری فاضلاب شهری در منطقه زیرتل و ابراز نارضایتی مردم این نقطه از شهر یاسوج نیز بیان کرد: ساکنان زیر تل یاسوج برای پیگیری مشکل نبود طرح جمع آوری فاضلاب به شرکت آب و فاضلاب شهری استان مراجعه کنند.

طرح جمع آوری فاضلاب شهری و انتقال آن به تصفیه خانه در برخی نقاط شهر یاسوج اجرا شده است

منبع:شبکه اطلاع رسانی دانا

شرکت خدمات فنی و تاسیسات ساختمانی پارسا آماده ارائه انواع خدمات ساختمانی می باشد.

خدمات ما شامل لایروبی چاه فاضلاب برای دیرتر پر شدن چاه ، همچنینحفر چاه فاضلاب جدید ، تخلیه چاه فاضلاب ، باز کردن لوله فاضلاب بدون استفاده از هرگونه اسید ، تعمیرات حمام و توالت ، رفع نم و رطوبت حمام و توالت و کشف محل نم با دستگاه، رفع بوی بد فاضلاب حمام و توالت صد در صد تضمینی و بدون بازگشت و تشخیص محل نشتی و ترکیدگی لوله و کاسه توالت با دستگاه .

مدیریت

گروه خدمات فنی و تاسیسات ساختمانی پارسا امیدوار است بتواند خدمات ماندگار و ارزنده ای به هموطنان عزیز ارائه نماید.این شرکت در حال حاضر در تمامی نقاط تهران ، حومه تهران ، کرج و حومه کرج، قم و ساوه در حال فعالیت در زمینه تاسیسات ساختمان می باشد.امیدواریم بتوانیم در زمینه مشاوره اینترنتی ، تلفنی و حضوری و همچنین اجرای خدمات فنی ساختمان مثمر ثمر واقع شده و رضایت شما مشتری گرامی را برآورده نماییم.

با تشکر از توجه شما

موارد مرتبط

صد در صد تضمینی - بازگشت هزینه در صورت عدم رضایت از کار

حضور فوری در محل ، قیمت مقطوع و مناسب خدمات ، رضایت مشتری